Shagoia Mafi: “Wat ik zo aan BrandMR waardeer is de bedrijfscultuur”

Hoe is het nou écht om te werken bij BrandMR? Om die vraag te beantwoorden laten we elke maand een Brandmeester aan het woord. Van juristen tot ICT’ers en van Schade en Letsel tot HR; allerlei functies en afdelingen komen aan bod. Shagoia Mafi bijt het spits af. Zij is al zo’n anderhalf jaar manager bij het team Aankopen en Geld.

Balans

Illustratie van een architect, ambtenaar & jurist

Als manager van het team Aankopen en Geld stuur ik een team aan van ongeveer twintig advocaten en juristen. Mijn werk draait om het vinden van de juiste balans: enerzijds veel contact met mijn collega’s om te zien hoe het met hen gaat en wat ze nodig hebben om onze klanten optimaal te kunnen helpen. Anderzijds werk ik aan projecten die bijdragen aan de strategie en cultuur van onze organisatie. Een typische werkdag begint met de verdeling van de dossiers binnen mijn team, gevolgd door verschillende overlegmomenten met teamleden, het operationele managementteam en diverse projectgroepen.

Ik zie mezelf als een doener die de organisatie continu uitdaagt om effectiever, efficiënter en klantgerichter te werken. Met mijn achtergrond in Legal Management stimuleer ik mijn team en collega’s om kritisch te kijken naar onze werkwijze. Waarom doen we wat we doen, en hoe kan het beter? Mijn focus ligt op het grotere plaatje en de verbetering van onze dienstverlening. Dit past goed bij de missie van BrandMR, waarin we een nieuwe manier van werken in de advocatuur hebben geïntroduceerd: toegankelijk, transparant en efficiënt.

Bedrijfscultuur

Wat ik zo waardeer aan BrandMR is de bedrijfscultuur. Na 12,5 jaar bij mijn vorige werkgever was de overstap naar BrandMR een sprong in het diepe, maar ik heb geen seconde spijt gehad. De eerste weken stonden in het teken van kennismaken met mijn team en collega’s, waardoor de organisatie direct vertrouwd aanvoelde. BrandMR is geen hiërarchische organisatie en zeker geen traditioneel kantoor, maar juist een plek waar persoonlijk contact en verbinding centraal staan.

Een van de grootste uitdagingen in mijn werk is het vinden van balans tussen doelgericht werken en aandacht hebben voor de persoonlijke omstandigheden van mijn teamleden. Gelukkig kan ik altijd terecht bij het MT-operations team om dilemma’s te bespreken, en ik word enorm gesteund door mijn leidinggevende, wat mij het vertrouwen geeft om elke uitdaging aan te gaan.

AI en Academy

Ik ben bijzonder trots op twee projecten waaraan ik heb meegewerkt: de BrandMR Academy en onze AI-experimenten. Eind dit jaar lanceren we de BrandMR Academy, een opleidingsprogramma dat is ontwikkeld om onze medewerkers te op te leiden en ondersteunen en de dienstverlening en cultuur verder te versterken. Daarnaast ben ik ontzettend enthousiast over ons AI-project, waarbij ik collega’s zie experimenteren met AI en de mogelijkheden ervan onderzoeken om onze dienstverlening te verbeteren. Het is geweldig om te zien dat AI hier als kans wordt gezien.

BrandMR is vijf jaar geleden gestart met 40 medewerkers en de ambitie om recht toegankelijk te maken. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot bijna 180 mensen en hebben we het doel om de komende vijf jaar te verdubbelen. Ik kan zeggen dat het best bijzonder is om deel uit te maken van zo’n ambitieuze organisatie en mijn steentje bij te dragen aan het realiseren van die groei.

Ook werken bij BrandMR?

Persoon die de online check doet

Wil jij ook werken voor een innovatieve organisatie die de uitdaging aangaat om rechtshulp toegankelijk, betaalbaar en van hoge kwaliteit aan te bieden aan particulieren en zakelijke klanten? Neem dan contact op met mij of een van mijn collega’s voor een kop koffie. Wie weet werken we binnenkort samen!

Bekijk de vacatures