Als toekomstig sportmarketeer was het op het eerste oog geen logische keuze om te kiezen voor Brandmeester en de advocatuurbranche. Tijdens mijn sollicitatie gaf ik duidelijk aan dat ik meer wilde leren op het gebied van SEO en SEA. Hiernaast moest ik van school ook een vraagstuk oplossen voor Brandmeester. Op basis hiervan zou ik beoordeeld worden op mijn persoonlijke ontwikkeling.
Superleerzaam
Nu kom ik meteen op het eerste punt waarom ik voor BrandMR heb gekozen. Ik kreeg alle ruimte om meer te leren over SEO en SEA en mocht het ook meteen in de praktijk toepassen. Naast deze werkzaamheden heb ik me ook kunnen ontwikkelen op meerdere marketingvlakken waarbij ik werd meegenomen door heel het ervaren marketingteam. Supergaaf en superleerzaam.
Naast de SEO- en SEA-leerdoelen wilde ik mezelf ook op persoonlijk vlak ontwikkelen. Dit is de tweede en voornaamste reden dat ik voor Brandmeester had gekozen. Tijdens mijn sollicitatie kreeg ik een heel warm gevoel van Eline (teamleider marketing). Zij vertelde mij dat mijn persoonlijke ontwikkeling op nummer 1 zou komen te staan. En dat ik als stagiair in een hele mooie positie stond om juist fouten te kunnen maken en daarvan te kunnen leren. Van alle sollicitaties koos ik daarom voor Brandmeester.
Vraagstuk
Toen ik voor Brandmeester had gekozen, kon ik meteen aan de slag. Maar eerst moest ik het bedrijf goed leren kennen. Ik kreeg hier ruim de tijd voor omdat de materie soms best pittig kan zijn. Ik vond het heel fijn dat ik dit op mijn eigen tempo kon ontdekken. Ik ben van mezelf een extravert persoon en ga dus makkelijk een gesprek aan. Dit heeft me hierin goed geholpen. Aan veel verschillende mensen kon ik vragen hoe de vork in de steel zat.
Nadat ik het bedrijf leerde kennen en echt Brandmeester ademde, kon ik werken aan mijn vraagstuk voor school. Ik heb hiervoor een intern en een extern onderzoek moeten doen. Ik ben in gesprek gegaan met interne en externe stakeholders, ik heb verschillende marketingmodellen moeten toepassen en ik heb verschillende soorten interviews en enquêtes gehouden.
Taken
Naast mijn vraagstuk heb ik ook meegewerkt aan taken binnen het marketingteam. Ik heb de social media bijgehouden. Ik heb zo veel mogelijk output proberen los te krijgen bij de werknemers om het vervolgens te kunnen gebruiken als content voor social media. Verder heb ik keywordonderzoeken verricht, heb ik opzetjes voor pillar pages gemaakt en heb ik actief meegedaan aan marketingoverleggen en brainstormsessies. Ook heb ik met verschillende programma’s leren werken zoals Semrush, Coosto en Google Analytics. Ik heb een eigen contentkalander gemaakt die nu nog steeds gebruikt wordt. En nog veel meer.
Ik kan met een gerust hart zeggen dat ik in een supermooi team heb gewerkt. Het team is heel divers met ieder zijn eigen kwaliteiten. Dit is ook de reden waarom dit team zo goed is samen. Iedereen vult elkaar aan en iedere persoon kan wat leren van de ander. Dit is ook de reden dat ik goed in het team viel. Ik heb kwaliteiten die minder aanwezig waren voor mijn komst waardoor ik echt een meerwaarde kon zijn. En er heerst geen hiërarchie binnen het team. Iedereen is gelijk. Hardwerken met veel gezelligheid en plezier werkte voor mij heel goed. Hierdoor reisde ik nooit met tegenzin naar mijn stageplek af.
Vrijheid
Ik kijk dus met een zeer positieve blik terug op mijn stage-ervaring. Eerst had ik moeite met mijn open en ruime rol. Dit omdat ik gewend was aan de structuur die school mij altijd bood. Maar door deze ervaring heb ik me zo ontwikkeld dat ik mijn eigen leider ben geworden. Ik moest veel initiatief nemen, zoals het organiseren van brainstormsessies, het afnemen van interviews en het netwerken om hulp te krijgen bij mijn vraagstuk. Maar doordat Brandmeester me deze vrijheid gaf, kon ik mijn angsten overwinnen en heb ik kunnen proeven hoe het voelt om een young professional te zijn.